Als er wijzigingen in het personeelsbestand van onze klant plaatsvinden, dan zorg ik dat dit wordt doorgegeven aan de betreffende pensioen- en inkomensverzekeringen. Dit verloopt via ons online portaal: PBplus. Je moet dan denken aan in- en uitdiensttredingen, maar ook salariswijzigingen en ziekmeldingen.
Iedere personeelsmutatie die de werkgever in PBplus doorvoert gaat door mijn handen. Ik beoordeel of alles compleet is ingevuld en ik geen gekke dingen zie. Pas dan keur ik alles goed en verstuurt PBplus de wijziging naar de betreffende verzekeraars. Om te controleren of de verzekeraars alles juist verwerken controleer ik maandelijks de facturen die ze onze klanten sturen. Met mijn kennis en achtergrond ken ik de verschillende verzekeringsproducten en heb ik contact met verzekeraars als ik fouten zie. Zo ontzorg ik onze klanten en kunnen zij zich bezig houden met andere zaken.
Controle leidde tot teruggave premie
Zo controleerde ik een factuur waarop de verzekeraar 1 medewerker 2x had verzekerd. De medewerker was een keer verzekerd met haar meisjesnaam en een keer met haar getrouwde naam, waardoor het in eerste instantie niemand was opgevallen. Ik maande de verzekeraar tot een correctie en de werkgever ontving honderden euro’s aan premie retour. Facturen controleren lijkt makkelijk maar goed controleren vraagt extra aandacht. En die aandacht geef ik graag.
Tekst gaat verder onder de afbeelding.