Als er wijzigingen in het personeelsbestand van onze klant plaatsvinden, dan zorg ik dat dit wordt doorgegeven aan de betreffende pensioen- en inkomensverzekeringen. Dit verloopt via ons online portaal: PBplus. Je moet dan denken aan in- en uitdiensttredingen, maar ook salariswijzigingen en ziekmeldingen.

Iedere personeelsmutatie die de werkgever in PBplus doorvoert gaat door mijn handen. Ik beoordeel of alles compleet is ingevuld en ik geen gekke dingen zie. Pas dan keur ik alles goed en verstuurt PBplus de wijziging naar de betreffende verzekeraars. Om te controleren of de verzekeraars alles juist verwerken controleer ik maandelijks de facturen die ze onze klanten sturen. Met mijn kennis en achtergrond ken ik de verschillende verzekeringsproducten en heb ik contact met verzekeraars als ik fouten zie. Zo ontzorg ik onze klanten en kunnen zij zich bezig houden met andere zaken.

Controle leidde tot teruggave premie

Zo controleerde ik een factuur waarop de verzekeraar 1 medewerker 2x had verzekerd. De medewerker was een keer verzekerd met haar meisjesnaam en een keer met haar getrouwde naam, waardoor het in eerste instantie niemand was opgevallen. Ik maande de verzekeraar tot een correctie en de werkgever ontving honderden euro’s aan premie retour. Facturen controleren lijkt makkelijk maar goed controleren vraagt extra aandacht. En die aandacht geef ik graag.

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

Snel contact opnemen?
Bel 040 23 13 800

Iedere wijziging die de werkgever in PBplus doorvoert, gaat door mijn handen.

Alle personeelsmutaties via één portaal

De combinatie van onze dienstverlening op het gebied van arbo, inkomen, pensioen en zorg maakt dat we onze klanten veel werk uit handen nemen. Ze hoeven maar in één portaal hun personeelsmutaties door te geven. En als collega’s schakelen we met elkaar, zodat de juiste informatie op de juiste plek komt. Wist je bijvoorbeeld dat er bij arbeidsongeschiktheid heel vaak de mogelijkheid bestaat dat de pensioenverzekeraar de premiebetaling (gedeeltelijk) overneemt? Daarom informeren onze casemanagers mij als er een WIA beschikking is afgegeven. En als een klant niet is aangesloten bij ArboTeam, dan informeer ik er zelf naar bij de klant.

Een WIA beschikking moet doorgegeven worden aan de inkomens- én pensioenverzekeraar

Zo sprak ik een klant van wie een medewerker op korte termijn een WIA-uitkering zou gaan ontvangen van het UWV. Ik vroeg hen toen mij de UWV-beschikking te mailen zodat ik die kon doorsturen aan de betreffende verzekeraars. De werkgever wist niet dat wij die als adviseur ook nodig hadden. De werknemer ging uit dienst bij deze werkgever en ontving een WIA-uitkering van het UWV. Hij ging er in inkomen flink op achteruit. Maar omdat zijn werkgever een inkomensverzekering had voor zijn personeel, ontving hij ook een uitkering vanuit de verzekeraar. Omdat de werknemer uit dienst ging stopte zijn pensioenopbouw. Maar wegens zijn arbeidsongeschiktheid had hij recht op voortzetting van zijn pensioenopbouw. En de pensioenpremie daarvoor werd betaald door de verzekeraar. Zo had de werknemer geen pensioengat. Het geeft mij voldoening ze te wijzen op belangrijke zaken in situaties die ze niet dagelijks meemaken.

Compleet overzicht in PBplus

In PBplus kunnen werkgevers precies kunnen zien wie er wel en niet verzekerd zijn en voor welke verzekeringen. Zowel pensioen als inkomensverzekeringen. Zowel premies als aanspraken zijn zichtbaar en het portaal biedt werkgevers de mogelijkheid om alles in een Excel overzicht te downloaden als dat gewenst is. Heel handig, en uiteraard help ik graag bij het genereren van dit overzicht. Wil je meer weten? Neem gerust contact met mij op.

Zes stappen naar een passende pensioenregeling

Eén op de tien werknemers bouwt geen aanvullend pensioen op bovenop de AOW. Om te voorkomen dat deze mensen er na hun pensionering financieel flink op achteruit gaan, is geenpensioen.nl gelanceerd door de SER. Met de presentatie van een stappenplan voor werkgevers, willen ze de totstandkoming van een pensioenregeling bevorderen en vereenvoudigen voor werkgevers.
Eigenrisicodrager

Voor welke inkomensregelingen kan ik eigenrisicodrager worden?

Het UWV begeleidt uw (ex-)werknemer als hij in de Ziektewet of in de WIA terecht komt. Het UWV keert ook de uitkering uit aan deze (ex-)werknemer. Als (ex-)werkgever betaalt u hierdoor voor een periode van maximaal 10 jaar een hogere premie aan het UWV. Als werkgever heeft u geen invloed op deze kosten. Wilt u zelf de regie, dan biedt de overheid u de mogelijkheid om eigenrisicodrager te worden. U kunt eigenrisicodrager worden voor de Ziektewet en/of de WGA.
Inkomen verzuim

No-riskpolis: vraag tijdig de ziektewet uitkering aan

Bij een ziekmelding van een medewerker met een no-riskpolis, wordt de Ziektewet uitkering vaak niet geclaimd bij het UWV door de werkgever. Vaak is bij de werkgever en werknemer niet bekend dat er gebruik gemaakt kan worden van deze regeling. Werkgevers lopen hierdoor geld mis. Nu kan de claim achteraf alsnog worden ingediend, maar hier gaat mogelijk iets in wijzigen.

Arbo

Verzuim gaat over mensen die ziek zijn. Voor u als werkgever gaat het verder dan dat. Wij helpen u bij het vinden van een goede balans tussen mens en organisatie in de aanpak van ziekteverzuim, met zicht op de wettelijke kaders.

Inkomen

U waarborgt de continuïteit van uw organisatie. Ook uw medewerkers verdienen bescherming tegen onverwachte inkomensverliezen door arbeidsongeschiktheid. Wij bieden onafhankelijk advies over inkomensverzekeringen.

Pensioen

Met een pensioenregeling zorgt u, niet alleen nu maar ook later, voor uw medewerkers. De complexe materie maken wij toegankelijk. Wij begeleiden u van de analyse van uw wensen naar de inrichting van de best passende regeling.