Verzekerd zijn is meer dan het afsluiten van een polis
U sluit als werkgever een verzuimverzekering, omdat u de loonschade bij arbeidsongeschiktheid van een medewerker verzekerd wilt hebben. Heeft u er vervolgens over nagedacht hoe u zorgt dat ziekmeldingen tijdig bij de verzekeraar terecht komen? Ik zie dit in de praktijk nog regelmatig mis gaan.
Claims op verzuimverzekering en inkomensverzekering
Onlangs namen we voor een nieuwe klant de polissen van de verzuim- en inkomensverzekeringen over op ons agentschap. Dit betekent dat ik als inkomensspecialist in de gaten houd dat de claims op de verzekeringen goed worden afgehandeld. Onze nieuwe klant gaf aan dat er een ziekmelding is geweest, waarvoor zij nooit een uitkering hebben ontvangen. Ik ben hier direct mee aan de slag gegaan. Er was inderdaad sprake van een ziekmelding, maar door geringe communicatie tussen de vorige intermediair en de verzekeraar had er geen uitkering plaats gevonden. Ik heb de arborapportage opgevraagd bij werkgever en de verzekeraar verzocht hier opnieuw naar te kijken. Met resultaat! Uit coulance heeft de verzekeraar alsnog een uitkering van € 35.179,26 betaald.
Lees verder onder de afbeelding.